Velkommen til Telegigantens reklamations system.
Har din mobil en smadret skærm, er din tablet gået i sort eller har du et problem med din computer? Så kan vi hjælpe dig. Når du skal til at oprette din sag er det meget vigtigt at du vælger den korrekte sagstype. Der findes 4 forskellige muligheder: en reklamations sag, fortrydelses sag, en almindelig reparation eller en reklamations sag af brugt mobiltelefon købt hos telegiganten.dk
VIGTIGT: Vælg den rigtige type sag
Reklamationssag
Er der en mangel eller en fejl ved din vare, skal du indenfor de første 24 måneder efter købsdato oprette en reklamationssag. BEMÆRK: Væske- og skærmskader indbefattes ikke som i reklamationsretten.
I vise tilfælde giver reklamationsretten dig ret til at få udskiftet batteriet inden for 2 år.
Et batteri kan sagtens blive forringet over tid og det kan der være flere grunde til.
Bliver dit batteri dårligere over tid, er du derfor ikke nødvendigvis berettiget til at få et nyt. Er der derimod fejl ved batteriet har man ret til at få det udskiftet inden for reklamationstiden.
Det kan være svært at vurdere. Vi anbefaler derfor at man sender/indlevere sin enhed til os eller direkte til værkstedet, hvis man mener at der er fejl på batteriet.
Apple giver ret til et batteriskift, hvis enheden er under et år gammelt og batterikapaciteten er under 85%. Dette kan man tjekke ved at gå ind på “indstillinger og batteri”.
Ved fysiske skader mister man sin reklamationsret. Ved dette tilfælde får man et tilbud fra et autoriseret værksted på reparationen af skaden og man genoptager sin reklamationsret efter at reparationen er gennemført.
Reklamationsretten dækker heller ikke skader, slitage eller fejl, som er følge af vedligeholdelse, uautoriserede indgreb eller forkert betjening, eller software relaterede fejl.
Har du en iPhone, så har vi lavet en vejledning, som hjælper dig med at finde ud af om du evt. kan løse dit problem selv ved at gennemgå nogle trin. Er dit problem stadig ikke løst, når du har gennemgået alle trinene, vil din mobil være klargjort til at blive sendt af sted til det serviceværksted, som håndterer vores reklamationssager.
Guide til reklamationssager iPhone – klik her
Hvis du opretter en reklamationssag, skal du sende varen direkte til et serviceværksted, som er godkendt af producenten til at håndtere varen og certificere den. Værkstedet er ikke en del af telegiganten.dk, så vi har derfor ikke indflydelse på værkstedets beslutninger.
Mentech varetager vores reklamationssager på iPhone, Samsung og Huawei.
Inden du indsender mobilen til Mentech skal du gennemgå en række trin for at gøre din mobil klar til reparation. Har du en Apple mobil har vi lavet en guide til dig – klik her
Første trin er at nulstille mobilen til fabriksindstillinger inden du indsender den. Dette kan i nogle tilfælde være nok til at løse dit problem. Gør du ikke dette inden du indsender din mobil og er det nok til at løse problemet, vil du blive opkrævet et gebyr på 99 kr.
Hvis du har et Apple produkt SKAL du slå Find My iPhone fra inden du sender din mobil. Det er i henhold til din datasikkerhed.
Efter reparationen vil du have en fornyet 24 måneders reklamationsret, så hvis det viser sig, at der er noget galt efter reparationen, kan du altid sende din mobil ind til Mentech, og de kigger på den igen kvit og frit.
Når Mentech modtager din mobil, vil de starte med at finde ud af, hvad der er galt med din mobil. Når de har fundet problemet, vil du blive tilsendt et uforpligtende tilbud omkring en reparation.
Dette tilbud gælder dog ikke, hvis der efter reparationen er sket fysiske skader på mobilen.
Hvis du indsender et Apple produkt, og Mentech ikke kan finde via Apples Diagnostics fejlsøgning, vil du blive opkrævet et håndteringsgebyr på 99 kr.
Dette er også gældende, hvis mobilen har været udsat for et uautoriseret indgreb eller væske. Hvis du for ombyttet din mobil til en ny, og det senere viser sig, at din mobil har været udsat for væske eller et uautoriseret indgreb, vil du blive opkrævet nypris for den mobil du har modtaget.
Opret sag hos Mentech: https://mentech.dk/servicePortal/newCustomer
Du vælger i oprettelsen af sagen om du vil sende, aflevere eller have afhentet telefonen – Husk at vedlægge en kopi af din faktura fra Telegiganten ApS
Varighed for reparation
Mentech har en målsætning om, at alle sager skal være afsluttede inden for 5 dage. Der kan dog forekomme situationer, som gør, at det vil tage længere tid, såsom levering af reservedele.
Har du en Microsoft, Nokia, LG, HTC, SONY, Motorola, Acer, OnePlus eller CAT?
For at sikre dig den hurtigste hjælp, så opret en sag på https://care1.dk/, og send den direkte til Care1’s serviceværksted.
Inden du indsender mobilen til Care1 skal du gennemgå en række trin for at gøre din mobil klar til reparation.
Første trin er at nulstille mobilen til fabriksindstillinger, inden du indsender den. Dette kan i nogle tilfælde være nok til at løse dit problem. Gør du ikke dette inden du indsender din mobil og er det nok til at løse problemet, vil du blive opkrævet et gebyr på 250 kr.
Har du indsendt en mobil, som fejler noget som ikke er dækket af fabriksgarantien, såsom væske- og skærmskader, vil du blive opkrævet et undersøgelsesgebyr på 250 kr. Oftest vil du dog også modtage et tilbud om reparation, hvorefter du stadig har reklamationsret.
Efter din mobil har været til reparation hos Care1 tilbyder Care1 stadig garanti på produktet. Dog har Care1 nogle regler ift. andre fejl på produktet. Er produktet f.eks vandtæt, men har efter et slag fået en revne i bagsiden skal denne revne også reparares for at beholde garantien.
Kan du ikke finde din mobil hos Care1, så kontakt os endelig på mail info@telegiganten.dk eller på mobil +45 70 70 78 56. Så hjælper vi dig med at finde det rigtige sted at få repareret din mobil.
Almindelig reparation
Er skærmen på din iPhone gået i stykker, da du tabte den ned på fortovet eller har du spildt Cola ned i tastaturet på din computer, så er det en helt almindelig reparation du skal have lavet. Hos telegiganten har vi nogle dygtige teknikere, som reparerer stort set alle slags mobiler, tablets og computere. Vi har nogle af de allerdygtigste teknikere hos telegiganten.dk, som kan fikse stort set alle problemer, du skulle have med din mobil. Så smut forbi vores butik eller send din mobil til os, og vi fikser problemet.
Du kan læse mere om reparation hos telegiganten.dk her
Men her er lige 3 gode grunde til at få din mobil repareret ved telegiganten.dk:
1. Reparerer næsten alle slags mobiltelefoner – Vores skarpe teknikere kan fikse næsten alle modeller af mobiltelefoner på markedet
2. 100% tilfredshedsgaranti – Vi oplever stort set altid at kunne reparere din mobil eller computer på kort tid til en meget lav pris, og at produktet selvfølgelig er i orden, når du får det retur. Skulle det – imod forventning – ikke være tilfældet, får du naturligvis en ny reparation på vores regning.
3. Ny reklamationsret på udskiftede dele – Ved køb af reparation hos Telegiganten får du ny reklamationsret på 2 år på de udskiftede dele. Det vil sige, at hvis du får skiftet et batteri på din computer, og at det – imod forventning – skulle stoppe med at virke inden for de 2 år, får du udskiftet det med et nyt kvit og frit hos Telegiganten.
Fortrydelsesret
Har du fortrudt dit køb, så har du ret til at returnere din(e) vare. Som kunde hos Telegiganten.dk, har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelses/returfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du kan enten sende dem til os eller komme ned i vores butik og få pengene igen. Er emballagen brudt eller er varen brugt, så er det telegiganten.dk, som angiver værdien af varen. Du kan derfor kun antage at få hele beløbet igen, hvis du returnerer varen i samme stand, som da du købte den.
Reklamationsret på brugt telefon købt hos telegiganten.dk
Når du køber en istandsat mobil, vil vi gerne sikre, at du er stillet lige såvel, som havde du købt en ny mobil. Derfor yder vi 24 måneders reklamationsret på de brugte mobiler vi sælger. Skulle du opleve problemer med din istandsatte mobil indenfor de første 24 måneder efter købsdato, kan du sende den til os eller komme ned med den i butikken på Taastruphovedgade 66, og så dækker vi selvfølgelig reparationsomkostningerne, hvis det viser sig, at der er sket en fejl.
I modsætning til reklamationssager på nye mobiltelefoner, så bliver reklamationssager på brugte mobiler varetaget af os selv og repareret af vores egne teknikere.
Er du i tvivl?
Er du usikker på, hvilket type problem du lige netop har? Så ring endelig ind til os på +45 70 70 78 56 eller send os en mail på info@telegiganten.dk. Så definerer vi problemet i fællesskab.
Vær den første til at høre om Telegigantens unikke tilbud, kampagner og andet
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, accepterer du vores persondatapolitik. Du kan altid afmelde dig fra vores nyhedsbrev