Indkøbsbetingelserne gælder for alle tilbud, køb og leverancer.
Taastrup Hovedgade 66
2630 Taastrup
CVR: 34589224
E-mail: info@telegiganten.dk
Telefon: +45 70 70 78 56
Selskabsform: Anpartsselskab
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
Hvis du har besøgt os via Pricerunner, men ikke allerede er medlem, kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og så er dit køb omfattet af garantien. Få PriceRunner Købsgaranti i dag
Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er omfattet af garantien, samt de gældende brugervilkår.
Alle priser på Telegiganten.dk vises i danske kroner (DKK) inklusive moms, men uden afgifter og kreditkortgebyrer. Disse vil altid blive oplyst i sit fulde inden afslutning af købet.
Den bestillingsbekræftelse, der udsendes er således en kopi af indkøbskurven. Vi vil dog kontakte køber, hvis der opstår problemer med handlen.
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.
Sådan bestiller du på Telegiganten.dk
Sådan bestiller du tid til reparation på Telegiganten.dk
Vi afsender automatisk en ordrebekræftelse til din e-mail.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på webshoppen. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til info@telegiganten.dk.
Telegiganten.dk er åben 24 timer i døgnet. For at handle på Telegiganten.dk skal du være fyldt 18 år og have et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Der kan på Telegiganten.dk betales med Dankort, Visa-Dankort, Visa Electron, Mastercard, Eurocard, American Express, JCB, PayPal, ViaBill, Mobilepay og Bankoverførsel. Bemærk at du ved bankoverførsel ikke er beskyttet af indsigelsesordningen.
Bankforbindelse: Nykredit – Reg.: 8117 Konto: 0004435189
Fra private kunder tages der ikke gebyr ved betaling med kort på www.telegiganten.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Telegiganten.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end dét, du har godkendt ved købet. Når du har bestilt en vare, vil du først modtage en kvittering for vores modtagelse af din bestilling og herefter en ordrebekræftelse. Ordrer afgivet inden kl. 15:00 mandag – fredag bliver ekspederet samme dag. Ordrer afgivet lørdag og søndag samt på feriedage bliver behandlet førstkommende hverdag.
For erhvervskunder tages der transaktionsgebyr ved betaling med kort som er udstedt til en virksomhed eller offentlig organisation.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer og derefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved køb over 499 kr. er der gratis levering på alle ordrer, uanset størrelse og pris, med GLS eller Postnord, til nærmeste pakkeshop. Levering til adresse koster 49 kr.
Priser for fragt gælder for levering i hele Danmark. Levering sker på hverdage mellem kl. 07.00 og 18.00, med mindre andet er bestilt eller aftalt.
Den forventede leveringstid af lagervarer med standardlevering er 1-2 hverdage. Varer på producentens lager eller fjernlager har en forventet leveringstid på 2-5 hverdage. Vær opmærksom på, at der skal påregnes ekstra leveringstid ved levering til ikke-brofaste øer.
Hvis du sender en vare til os til reparation, sender vi selvfølgelig den tilbage til dig uden omkostning.
Telegiganten.dk har både nordiske og importerede produkter. Grundet import kan der forekomme enkelte forskelle sammenlignet med nordiske salgspakker. Det kan forekomme, at opdateringer til softwaren udkommer på andre tidspunkter end nordiske enheder.
Telegiganten.dk vil have mulighed for at sætte danske manualer til din rådighed efter efterspørgsel. Kontakt os på mail: info@telegiganten.dk. Manualerne findes også på vores website telegiganten.dk under produktbeskrivelserne.
Hvis du vil være sikker på at få en dansk salgskasse, kan du kontakte telegiganten.dk for yderligere information.
Som privatkunde hos Telegiganten.dk, har du 14 dages fortrydelsesret ved køb. Hvis du fortryder dit køb, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde eller returnere dit køb. Vi foretrækker, at du udfylder en blanket via vores RMA-system men du kan også sende os en e-mail på info@telegiganten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret/returret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
For erhvervskunder gælder fortrydelsesretten ikke. Du vil altså ikke have mulighed for at returnere varer hos Telegiganten.dk efter købet er bekræftet.
Fortrydelsesret på ydelser
Fortrydelsesretten på ydelser løber i 14 dage fra aftalens indgåelse.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som ville i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket indebærer, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vær derfor forsigtig når du pakker varen ud og undgå at fjerne beskyttelsesfilm/plast, så du ikke får lavet ridser eller mærker. Varen skal returneres i pæn stand uden tegn på ridser, slid, mærker og skal være rengjort for bl.a. fingermærker, hvis du vil være sikker på at få hele beløbet refunderet.
At tage beskyttelsesfilm af en telefon, er som regel ikke nødvendigt for at prøve telefonen og vil kunne medføre værdiforringelse.
I nogle tilfælde kan emballagen være en væsentlig del af varens værdi. Skulle denne derfor være beskadiget kan dette medføre en værdiforringelse — uagtet om varen er brugt eller ej.
Produkter som in-ear headphones og lignende tages ikke retur, hvis forseglingen er brudt. Dette skyldes hygiejnemæssige årsager jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 5.
Er emballagen brudt og/eller varen brugt, er det telegiganten.dk, som angiver værdien af varen. Du kan derfor kun forvente at få hele beløbet igen, hvis du returnerer varen i samme stand som du købte den i.
Det indebærer også at hvis du køber en enhed og tilvælger montering af beskyttelsesglas (af os), vil forpakningen blive brudt og dermed frafalder din fortrydelsesret.
Ved opkøb eller salg af brugte mobiler og tablets, bruger vi fire klassificeringer af varens stand til at fastslå pris.
Defekt
En “defekt” enhed må gerne være totalskadet (fx. smadret skærm). Den må gerne have været udsat for en vand- eller væskeskade, have et afladt batteri der gør, at enheden ikke kan starte mere m.m. Både front og bagside må være ødelagte. Dog skal Touch ID eller Face ID virke optimalt.
Slidt
En “slidt” enhed er funktionsdygtig. Den må gerne have en høj grad af ridser, buler i metalramme, cover eller lakering. Der kan forekomme med revner i hjørner eller kant. Der kan være mindre skærmfejl som farvefejl eller lignende, men intet der har betydning for funktionaliteten.
God
En “god” enhed er fuldt funktionsdygtig. Produktet kan have mindre kosmetiske skrammer og ridser som er ubetydelige for funktionen. Mange af disse kosmetiske skrammer kan gemmes væk med et cover. Batteriets makskapacitet må ikke være under 89%
Helt ny
En “helt ny” enhed er fuldt funktionsdygtig. Produktet fremstår som helt nyt uden skrammer eller andre forringelser. Batteriets makskapacitet skal være 100%. Telefonen viser ingen tegn på at have været i brug; den fremstår lige som en i brugt stand.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for returnering, alt efter hvad der sker tidligst. Vi tilbagebetaler med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal returnere varen/varerne til Telegiganten.dk Taastrup hovedgade 66, 2630 Taastrup.
Hvis du har købt flere varer hos os, og du blot fortryder en del af købet har du mulighed for at returnere en eller flere varer, selvom de er købt under en ordre. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Du har som privatkunde 2 års reklamationsret (1 år for erhvervskunder) på varer købt hos Telegiganten.dk i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og under forudsætning af, at reklamationen er berettiget. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen, og du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du opdager fejlen eller en væsentlig mangel på varen.
Vi anbefaler, at du altid kontakter Telegiganten.dk’s Kundeservice, før du indsender en vare til reparation, eller benytter vores RMA-system inde på vores hjemmeside, hvorpå du detaljeret beskriver, hvad varen den fejler. Varen skal sendes til følgende adresse: Telegiganten.dk Taastrup hovedgade 66, 2630 Taastrup.
Husk at sende varen forsvarligt indpakket og få altid en kvittering for afsendelse, så du kan dokumentere, at varen er indsendt. Vi beder dig vedlægge en detaljeret beskrivelse af, hvad der er galt med varen. Vi bestræber os på at håndtere alle reparationssager inden for 2-3 uger inklusive forsendelse. Vi tilbagebetaler dig dine rimelige fragtomkostninger i forbindelse med en berettiget reklamation.
For erhvervskunder tilbyder vi 12 måneders reklamationsret på varer købt hos Telegiganten.dk. Du kan deraf få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og under forudsætning af, at reklamationen er berettiget. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen, og du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du opdager fejlen eller en væsentlig mangel på varen. Behandlingsprocessen sker på samme fremgangsmåde, som for privatkunder gennem vores RMA-system. Varen skal være forsvarligt indpakket, og du skal have en kvittering på, at varen er sendt til vores adresse: Telegiganten.dk Taastrup hovedgade 66, 2630 Taastrup. Fragtomkostninger vedrørende reklamationsret betales IKKE af Telegiganten.dk.
Hvis der er tale om en mobilreparation, som tager længere tid end 2-3 uger, vil du ved mobilreparationen, blive tilbudt en gratis lånetelefon i mellemtiden. Telegiganten.dk forbeholder sig retten at vælge mærke og model.
Vær opmærksom på, at ved udskiftning af forskærmen på nogle bestemte smartphones og tablets er skærmen ikke skruet på, men “limet” fast. Ved disse modeller er der risiko for at bagskærmen bliver beskadiget ved udskiftningen. Ligeledes kan data, billeder og apps også gå tabt ved undersøgelse og reparation. Vi informerer dig om om ovenstående risici inden reparationen påbegyndes.
Køb af ydelser (reparationer og lign.)
Købelovens regler gælder for varekøb men ikke tjenesteydelser. Du har dog stadig ret til at reklamere, hvis der er fejl eller mangler ved ydelsen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid og helst hurtigst muligt, da tiden kan være afgørende for vores mulighed for at afhjælpe.
Vi behandler forskellige personlige oplysninger om dig såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Personlige oplysninger anvendes alene til Telegiganten.dk’s interne formål og videregives ikke til tredjemand. Personlige oplysninger bruges med henblik på administration af aftalen samt til brug for statistik og fremsendelse af materiale og nyhedsbreve til kunder, der har anmodet herom.
Personoplysningerne registreres hos Telegiganten ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand. Den dataansvarlige på Telegiganten.dk er den administrerende direktør Rim Barakeh.
Som registreret hos Telegiganten ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@telegiganten.dk
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Hvis leverandøren ikke kan skaffe varen hjem, og varen samtidig er udgået eller udsolgt, vil handlen muligvis blive annulleret.
I tilfælde af større, udforudsete forhold såsom naturkatastrofer, krig eller afbrydelse af almindelig samfærdsel — såkaldt force majeure — kan telegiganten.dk ikke holdes ansvarlig for gener det måtte medføre.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte den administrerende direktør Rim Barakeh på sale@telegiganten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”
Alle dine personoplysninger er sikret mod uvedkommendes adgang. Telegiganten.dk opbevarer dine data sikkert, men ukrypteret. Oplysninger transmitteres via krypterede kommunikationslinje, internet via Virtual Private Network (VPN) og eksternt ved brug af Secure Sockets Layer (SSL) kryptering.
Vær den første til at høre om Telegigantens unikke tilbud, kampagner og andet
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, accepterer du vores persondatapolitik. Du kan altid afmelde dig fra vores nyhedsbrev