Notifikationer er en vigtig del af iPhone-oplevelsen, da det holder brugere opdateret om beskeder, e-mails og sociale medier. Hvis notifikationerne stopper med at virke, kan det være meget frustrerende, da personlige beskeder, påmindelser fra kalenderen eller vigtige notifikationer fra arbejdsrelaterede apps kan gå tabt.
Det kan skabe forvirring, glemte aftaler og oversete mails. I de fleste tilfælde er problemer med manglende notifikationer dog nemt at løse. I dette indlæg har vi samlet flere løsninger på problemer med notifikationer på din iPhone.
Selvom dine notifikationer tidligere har fungeret, som de skulle, kan der pludselig opstå problemer softwarefejl, opdatering eller andet. Det første, du bør gøre, er derfor at sikre dig, at notifikationer er sat til for de apps, du oplever problemer med.
Det gør du ved at gå til ‘Indstillinger’ og scrolle ned i bunden af skærmen. Gå til den eller de apps, der ikke sender notifikationer. Gå herefter til ‘Notifikationer’ og slå ‘Tillad notifikationer’ til.
Du kan også tilpasse dine meddelelser i forhold til lyde og bannere, så det passer til dine præferencer.
“Forstyr ikke”-funktionen kan nemt blokere alle dine notifikationer, uden du bemærker det. Hvis denne funktion er aktiveret, vil du ikke modtage beskeder eller meddelelser, mens skærmen er låst. Hvis du i løbet af dagen har behov for at slå denne funktion til, er det derfor vigtigt, at du slår funktionen fra igen, hvis du ikke vil gå glip af vigtige notifikationer.
Gå til ‘Indstillinger’ > ‘Forstyr ikke’, og sørg for at funktionen er deaktiveret. Tjek også, om du har indstillet en tidsplan, hvor “Forstyr ikke”-funktionen er slået til, eller om du har slået funktionen til ved en fejl.
Ja, denne løsning er rimelig simpel, men ikke desto mindre kan en genstart ofte løse mindre softwareproblemer på din iPhone. Sluk din telefon, og vent et par sekunder, før du tænder din telefon igen. Dette kan rydde mindre fejl og få notifikationer til at fungere normalt igen.
Hvis notifikationer kun driller på bestemte apps, kan det skyldes, at appen ikke er opdateret til den nyeste version. Åbn App Store og se, om der er en opdatering tilgængelig for de apps, hvor problemet opstår.
Hjælper det ikke, kan du læse vores guide til, hvordan du løser app-relaterede problemer på din iPhone.
Det kan også være, at opdatering af iOS løser dine notifikationsproblemer. Gå til ‘Indstillinger’ > ‘Generelt’ > ‘Softwareopdatering’, og installer den nyeste version af iOS.
Hvis ingen af ovenstående løsninger virker, kan du prøve at nulstille dine netværks- og notifikationsindstillinger. Dette vil ikke slette dine data, men det nulstiller alle indstillinger for notifikationer, Wi-Fi, Bluetooth og mobildata. Gå til Indstillinger > Generelt > Nulstil > Nulstil alle indstillinger. Når du har gjort dette, skal du opsætte dine notifikationsindstillinger for at sikre, at de er aktiveret korrekt.
Ovenstående løsningsforslag bør kunne afhjælpe problemet. Men hvis problemet stadig opstår, kan vi hos Telegiganten hjælpe med en diagnosticering af din enhed. Vi kan hjælpe med alle typer iPhone reparation. Du kan booke din tid gennem vores bookingsystem.
Vær den første til at høre om Telegigantens unikke tilbud, kampagner og andet
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, accepterer du vores persondatapolitik. Du kan altid afmelde dig fra vores nyhedsbrev