Har du problemer med apps på din iPhone, som bliver ved med at loade eller pludselig lukker ned uden varsel Apps, der fungerer perfekt den ene dag, kan pludselig begynde at skabe problemer den næste. Det kan være, at appen bliver ved med at loade, uden at starte op, el Dette er et velkendt problem for mange iPhone-brugere, men heldigvis er det ofte let at løse.
Årsagen kan være mange, og det kan løsningerne også. Det kan skyldes alt fra manglende opdatering, fejl i selve appen eller midlertidige fejl på din smartphone. Nedenfor har vi samlet et par løsningsforslag til, hvad du kan gøre, når dine apps ikke længere fungerer, som de skal.
Hvis din skærm er frosset fast, eller hvis en app ikke virker, kan du forsøge dig med at genstarte din iPhone. Det kan du gøre ved at holde sideknappen og en vilkårlig lydknap nede samtidig. Når telefonen er helt slukket, kan du tænde den igen og åbne den app, der skabte problemer. Denne simple metode kan sommetider afhjælpe problemer med apps.
En løsning kan være, at appen skal opdateres. Gå til App Store, tryk på din profil og rul ned for at finde appen. Her kan du se, om der er tilgængelige opdateringer til enhver app, du har installeret på din iPhone.
For at afhjælpe problemet kan du også slette appen, og det kan gøres på to måder. Den første metode er at holde fingeren nede på appens ikon på hjemmeskærmen, indtil en menu vises, hvor du kan vælge ‘Fjern app’. Den anden metode er at swipe til venstre gennem dine skærme, indtil du når ‘Appbibliotek’. Her kan du finde appen, og derefter slette den ved at holde fingeren nede på appens ikon og vælge ‘Fjern app’. Gå til App Store for at finde og geninstallere appen igen.
Hvis du oplever problemer med én app, kan det være en god idé at undersøge, om det samme problem forekommer, når du bruger andre apps på din iPhone. Hvis problemet ikke kun findes på en app, kan det skyldes problemer med din iPhone og ikke selve appen. Det kan bl.a. skyldes forældet software.
Hvis dine apps ikke fungerer, som de skal, kan det skyldes, at din iPhone skal downloade den seneste iOS-opdatering. For at kontrollere, om der er tilgængelige opdateringer, kan du gå til ‘Indstillinger’, trykke ‘Generelt’ og derefter trykke ‘Softwareopdatering. Hvis der er en ledig opdatering her, så download den, og undersøg herefter, om problemet med dine apps stadig forekommer.
Hvis din iPhone ikke vil installere seneste opdatering, skal du først tjekke, om der er tilgængelig plads på din enhed. Det gør du ved at gå til ‘Indstillinger’ > ‘Generelt’ > ‘iPhone-lagringsplads’. Hvis du ikke har tilgængelig plads, kan du slette nogle apps til at frigøre plads. Du kan også læse vores guide med 6 tips til, hvordan du frigør plads på din iPhone.
Hvis du har en iPhone af ældre dato, kan det være årsagen til, at din software ikke kan opdateres. Den nyeste iOS-version er nemlig ikke kompatibel med de ældre iPhone modeller. Du kan her se listen af iPhones, som er kompatibel med den nyeste iOS-version.
Nogle apps kræver, at du har installeret den nyeste opdatering, så hvis dine apps ikke virker, kan dette være årsagen. I så fald bør du overveje, om det er tid til en ny iPhone. Hos Telegiganten har vi et stort udvalg af både brugte og fabriksnye iPhones.
Vær den første til at høre om Telegigantens unikke tilbud, kampagner og andet
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, accepterer du vores persondatapolitik. Du kan altid afmelde dig fra vores nyhedsbrev